- Proč potřebuji www stánky?
- Co mohu do webové prezentace očekávat?
- Cena za nový web.
- Vzorové kalkulace nového webu.
Webové stránky
Bez kvalitní webové prezentace, nemůže v současné době úspěšně fungovat žádná obchodní ani nezisková organizace. Webové stránky jsou nutností pro každou malou firmu. WWW stránky je možno získat velmi jednoduše a levně, jsou také nejlevnějším reklamním médiem pro každou firmu, při srovnání s klasickými reklamními kanály jako jsou tisk, rádio nebo televize.
Proč potřebuji www stánky?
Důvodů, proč jsou dnes potřeba webové stránky, může být mnoho, uvedeme alespoň ty podstatné:
- Poskytování informací: stránky informují zákazníky, obchodní partnery i širokou veřejnost, o činnosti kterou provozuji, o výrobcích které vyrábím nebo prodávám.
- Dostupnost: stránky jsou veřejně dostupné z každého místa na světě, kde je k dispozici internet.
- Stálost: obsah webu je k dispozici trvale (non-stop), stejnou informaci může získat i velké množství návštěvníků, aniž by musel majitel webu informaci opakovaně publikovat (jako je tomu třeba u novin).
- Aktuálnost: informace na webu se neustále mění, podle aktuální situace a změny lze provádět velmi jednoduše a rychle.
- Poměr: cena / počet informovaných zákazníků, kvalitní webové stránky pořídíte za 5 – 20 tisíc, provoz webu přijde ročně na 1500 – 2000 Kč. Pokud jsou stránky dobře optimalizovány, přivedou Vám ročně okolo 50 – 100 tisíc návštěvníků. Jeden oslovený návštěvník Vás bude stát 1. rok 0,15 haléřů v dalších letech 0,02 haléře.
Co mohu do webové prezentace očekávat?
Dobře provedené www stránky, jsou velkým přínosem jak pro potencionální zákazníky, čtenáře, návštěvníky, tak i pro majitele webu. Návštěvník získá potřebné informace a majitel webu má kvalitní mediální kanál, kterým může oslovit velké množství potencionálních zákazníků. Pokud dokáže na svých stránkách vytvořit zajímavý a poutavý obsah, může tímto způsobem motivovat velké množství návštěvníků k zakoupení svých služeb nebo zboží a to bez velkých nákladů.
Cena za nové webové stránky.
Při vytváření nového webu se uplatňují různé profese, každá má za úkol určitou část práce.
1. Grafik – vytvoří grafický návrh webu a vtiskne tak stránkám určitý styl a ráz. U webové prezentace není rozhodující jen obsah, ale také forma ve které je obsah vložen. Knihu také neposuzujeme pouze a jenom podle toho, co je uvnitř napsáno ale je velmi důležité jaký má kniha formát, jakou má vazbu, papír, ilustrace nebo styl písma, to vše dohromady dává kvalitu knihy. Vhodnou grafikou můžete svým stránkám přidat na atraktivnosti a zajímavosti, i když obsah nebude excelentní. Naopak nevhodným designem můžete vše naprosto pokazit.
2. Kodér – “rozpohybuje” grafický návrh, a vytvoří funkční prvky jako jsou tlačítka, menu, formuláře, nebo třeba přehled článků. Tímto krokem bude nová grafika použitelná pro konkrétní web.
3. Programátor – vytvoří veškeré funkce pro web, například pokud kliknete na položku menu, načte se příslušná stránka a zobrazí se. Mnohem více práce má však programátor s vytvořením zázemí pro Váš nový web. Změna obsahu na Vašem webu se již neprovádí pomocí jazyka HTML, jak by Vás dnes mohl ještě někdo přesvědčovat. Pokud by Vám někdo takovéto stránky nabízel, tak rychle od něj pryč, nebrát je ani zadarmo. Každý kvalitní web má administrátorské rozhraní, ve kterém můžete velmi pohodlně a jednoduše obsah na svých stánkách měnit. Je to ještě mnohem jednodušší, než napsat text například ve Wordu. Mít možnost si upravovat obsah svého webu je dnes již naprostá samozřejmost, a tuto činnost zvládne každá Vaše sekretářka. Naše webové stránky nejsou výjimkou a nabízejí velmi kvalitní a přehledné rozhraní pro správu celého Vašeho webu. Udržovat své www stránky aktuální je s naším systémem pro správu webu tak jednoduché, že to zvládne opravdu každý.
4. Copywriter – (česky “textař”) má za úkol připravit veškerý obsah Vašeho nového webu. Je to velmi důležitá práce, neboť dobře vytvořený text je alfou a omegou celého webu. Kvalitní texty mají dva důležité významy:
- informují Vaše návštěvníky o všem co je podstatné a to srozumitelnou formou pro danou cílovou skupinu.
- mají velký význam pro vyhledávače jako je např.: Seznam, Gogole apod., v dnešní době nejvíce návštěvníků přichází na Váš web právě z vyhledávačů (asi 75%).
Kvalitní texty byly v minulosti dost opomíjenou záležitostí, ale pro dnešní dobu jsou již nepostradatelné.
Poznámka: Vyhledávač jako je např. Seznam.cz vyhledává a zařazuje webové stránky do své databáze zcela automaticky a bez lidské činnosti. Proto je nutné mít texty na webu optimalizovány (vyladěny) právě pro vyhledávače. Vyhledávací robot zkoumá text pouze strojově (nepřemýšlí u toho jako člověk) proto si není schopen domyslet, že to co je na webu napsáno patří k něčemu jinému nebo má jiný smysl. Malý příklad, český jazyk obsahuje vícevýznamová slova tzv. synonyma (koruna měna, koruna královská), v angličtině je to těchto slov velké množství a mnohdy tato slova mají i naprosto opačný význam. Proto, aby vyhledávač pochopil, o jaké slovo se vlastně jedná a jaký má význam je důležitý text okolo daného slova (kontext). Správný kontext dokáže zařadit Vaše webové stránky na první místa ve vyhledávačích. Této optimalizaci pro vyhledávače se říká SEO. Pochopitelně aby se stránka zobrazovala na prvních místech ve vyhledávačích, je optimalizace mnohem tvrdším oříškem, a nelze ji jen tak jednoduše popsat. Tento příklad je jen jednou z mnoha činností, které se musí při optimalizaci provádět.
5. Optimalizace a registrace nového webu do vyhledávacích katalogů a seznamů.
Základní optimalizací získáte, že webové stránky budou dostupné všem potencionálním návštěvníkům a osloví určitou cílovou skupinu. Návštěvnost takového webu bude ale stále nízká v řádech desítek až stovek návštěvníků denně. Pokud potřebujete zvýšit návštěvnost Vaší webové prezentace, je vhodné vytvořit reklamní kampaň a použít pokročilou optimalizaci na určitá klíčová slova, která jsou pro Vaše stránky důležitá.
Stručný přehled cen za webové stránky
Název |
Cena |
Doména na 1 rok | 400,- |
Webhosting na 1 rok | 1 200,- |
Grafický návrh (dle náročnosti) | 3 000,- až 8 000,- |
Kódování | 3 000,- |
Instalace | 2 000,- |
Optimalizace základní | 1 500,- |
Celkem (nejlevnější) první rok: | 11 100,- |
Ceny jsou platné od 1. 1. 2013, a jsou bez DPH.
Nabízíme kompletní službu na klíč, kde zákazník dodá podklady a my mu vytvoříme celé stránky komplexně. Je možné taktéž využít pouze některých služeb. Pokud má zákazník již svou vlastní doménu a webhosting a dodá vlastní grafický návrh, případně si vytvoří obsah svého webu sám, a provede optimalizaci, pak nabízíme pouze kódování, a instalaci na webový server (server musí podporovat PHP a MySql). Cena za tyto práce je 5 000,- Kč což je nejlevnější varianta jak si vytvořit vlastní webové stránky.